Direktlänk till inlägg 26 september 2009

TILLBAKA I DEN GRYMMA VERKIGHETEN

Av Anita - 26 september 2009 18:05

Jaha, nu är jag tillbaka till ett blåsigt och ruggigt Fisksjön men det ska vi inte ens tänka på just nu. Jag vill ju så gärna berätta om resan till Sardinien. Det bubblar men jag får väl försöka ta det lite pö om pö i några dagar annars blir det för mycket.

Vi  (det är alltså AMV och jag) åkte tåg ner till Uppsala. Vi hade sällskap i tåget med en tuff tjej som hade luffat omkring i hela världen och berättade att hon hade tillbringat 21 timmar på en hatthulla i Indien och försökt att sova. Vilken mardröm. Såna äventyr ger man sig inte in på.

Vi åkte flyg tidigt på morgonen. Jag älskar att flyga. Tycker om att sitta och pilla med den förpackade maten och dricka kaffe och titta ut genom fönstret och se dom vita molen som är så bulliga och fina. Man skulle inte bli förvånad om en ängel satt och sparkade med benen på en.

Vi kom in i ett åskväder och när vi landade hade regnet just slutat och den härliga värmen slog emot en. Alltid när man kliver ut så känns lukten av bränsle och värmen som är ljum som en smekning att hjärtat slår lite fortare.

När vi så småningom fick vårt rum så var vi helt njöjda. Vita sängkläder, balkong med utsikt över havet och lugnt och skönt.

Första kvällen gick vi på strandpromenaden och satt oss för att äta. Jag åt bläckfisk och AMV beställde in fisk. Det skulle hon inte gjort för hon fick in en hel obenad fisk med huvud och allt och det var bara att sätta sig och bena. Gott var det i alla fall.

Jo då, det är nog sant att Sardinen har vackra människor. Det vimlade av snygga killar överallt men inte lika glada och flörtiga som på fastlandet. Säg nu inte att det beror på att jag har blivit en gammal kärring sedan sist för jag ser att dom inte busvisslar och skriker till de unga snygga heller men..... det ska ni veta. Jag har kommit på att det är superbra med solglasögon. Man kan kika hur mycket man vill utan att det märks och det har jag gjort. Tro det.

Tänk att inte frysa på en hel vecka. Bara ljuvlig lagom värme. Tänk att få vakna till klockspelet i kyrkan vid sjutiden och veta att man kan ligga kvar så länge man vill.

Tänk att fixa kaffe medan AMV ger sig ut för att handla färskt gott bröd. Sitta där och lyssna till morgonljuden och äta bröd med parmaskinka på och sedan en liten macka till med marmelad. Youghurten på Sardinien var så jättegod med stora fruktbitar i. Jo ni.

Fortsättning följer imorgon. Kan bara säga. Perfekt  Vatten grönt och varmt och långgrunt. Maten helt underbar.

Ingenting mer att önska.

Dagens ord: Underbart är kort men trist varar länge.

Ingen bild

Cecilia

26 september 2009 21:18

Det låter jättehärligt då har du något att tänka tillbaka på när vintern kommer.Kram på dig!

Staffan H

27 september 2009 02:06

Hur grym verkligheten än är så är du hjärtligt välkommen tillbaka igen. Det gläder mig att du har haft en skön och bra resa. Nu ser jag fram mot dina kommande reseberättelser.

Skatan

27 september 2009 06:57

Åååh välkommen hem!
Underbart ääär kort... annars vore det nog inte sååå underbart. Underbart kan man ta med sig länge inbords ... in i det trista så det trista blir mindre trist. Suga på som på en karamell ... säger en mycket vis och förnumstig skata.

Kul att det blev så lyckat allt ... Kram!

PS: Jag älskar också mina solglasögon ... DS

zaq

29 september 2009 07:38

Välkommen tillbaka!
Så underbart du verkar ha haft det, värdefullt med en väninna som man kan "Campa ihop med" s¨där...

Och nog ska gudarna veta att det var ett dagens ord som är sant- så sant...